Read the rubrics (А, В, C) and find the key words. Choose a rubric and discuss the questions (1-10) with a partner.
A) teenage magazine is offering a prize for the best short story beginning with the sentence: ‘It was a perfect, sunny day at the festival and it felt like nothing could go wrong.' Write your story (120-180 words .
В) Your school magazine is looking for short stories with the title A Disastrous Holiday. Write your story (120-180 words .
C You have decided to enter a short story competition. Your story should end with the words: ‘If only we hadn’t gone to the carnival!’ Write your story (120-180 words .
Creating a mental image
1 Who were the characters? (age, relationship
2 What did they look like? What were they like?
3 When did your story take place? (in summer/ winter etc, in the morning/afternoon
4 What was the weather like? (chilly, cold, freezing cold
5 Where did your story take place? (island, home, another town etc
6 Why were the characters there? (holiday, visit etc
7 What were they doing? (information the reader needs in order to follow the story
8 What events happened? (Make a plotline
9 What happened in the end?
10) How did the characters feel in the end?
спросил 03 Окт, 17 от радмила в категории школьный раздел


решение вопроса

+4
A: Who were the characters? (Кто были героями?)
B: Two brothers, both 14 years old. (Два брата, обоим было 14 лет)
A: What were they like? (Какими они были?)
B: They were tall and slim. One of them has blue eyes, the other has brown ones. They usually worn jeans and big sweaters or T-shirts. (Они были высокими и стройными. У одного из них были голубые глаза, у другого карие. Они обычно носили джинсы и большие свитера или футболки)
A: When did your story take place? (Когда происходила история?)
B: The story took place in the summer and in the morning. (История происходила летом, утром)
A: What was the weather like? (Какой была погода?)
B: It was chilly. (Было прохладно)
A: Where did your story take place? (Где происходила история?)
B: My story took place in our town. (История происходила в нашем городе)
A: Why were the characters there? (Почему герои были там?)
B: Actually, they lived there. (На самом деле они жили там)
A: What were they doing? (Что они делали?)
B: They were looking for the puppy. (Они искали щенка)
A: What events happened? (Какие события происходили?)
B: They woke up > one of them did not find their new little friend > they panicked > two brothers went to find it > finally they saw it. (Они проснулись > один из них не нашёл их маленького нового друга > они запаниковали > два брата отправились искать его > наконец они увидели его)
A: What happened in the end? (Что произошло в конце?)
B: They went for a walk with the dog. (Они пошли выгуливать собаку)
A: What did the characters feel in the end? (Что они чувствовали в конце?)
B: They were happy and felt relief. (Они были счастливы, и чувствовали облегчение)
ответил 03 Окт, 17 от иринка

Связанных вопросов не найдено

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью.